perjantai 14. tammikuuta 2022

Miksi kukaan ei opeta nukkumaan; Ostin painopeiton!

Ostin tänään vihdoin ja viimein painopeiton itselleni. Olen siitä haaveillut jo monta vuotta. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että peitot on hyvä ostaa uutena hygienia syistä. Minulla ei kuitenkaan ole rahaa niin, että voisin ostaa kaiken aina uutena ja koska löysin minulle (mahdollisesti) sopivan painopeiton uuden veroisena, käytettynä, päätin sen ostaa. Ikään kuin kokeeksi: Jos en pidäkään siitä tai paino on minulle väärä, en paljoa menetä, kuin että olisin ostanut peiton uutena. Toisaalta jos pidän siitä, voin panostaa asiaan jatkossa enemmän ja ostaa uuden peiton.

Kyseessä Jyskin 7kg painopeitto, joka onkin tällä hetkellä alennuksessa: 



Vaikka olenkin käyttänyt painopeittoa, en oikeastaan tiedä miltä se näin kotioloissa tuntuu. Sain painopeiton aikoinaan käyttööni, kun asuin pari kuukautta psykiatrisella osastolla. Kärsin silloin erittäin pahoista peloista ja peitto auttoi minua todella paljon. En usko, että olisin millään pystynyt rauhoittumaan ilman peiton antamaa turvaa. Muistan edelleen kun sain peiton ensimäistä kertaa päälleni ja vaikka oloni oli erittäin turvaton, peitto sai minut tuntemaan oloni hivenen paremmaksi. Maailma tuntui silloin pelkältä yhdeltä isolta vaaralta, mutta tunsin, että peiton alla olin edes jollain tasolla turvassa. Se oli sanoin kuvaamattoman ihana tunne. Oli ihanaa käpertyä peiton alle turvaan. 
Koska sain painopeitosta todella paljon apua osastojaksolla ja koska olen kärsinyt nukkumiseen liittyvistä ongelmista koko ikäni, päätin silloin, että haluan sellaisen myös kotiini.

Tuuletan peiton hyvin pakkasessa ja otan sen sitten käyttöön. Voisin kirjoittaa myöhemmin lisää miltä painopeitto on tuntunut.

Nyt minä menen nukkumaan, hyvää yötä 🥱
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki lapset eivät pidä huvipuistoista

Vaikka koin lapsena kouluarjen raskaana, koin silti, etten oikeastaan halunnut, että kesäloma tai muut lomat koskaan alkaisivat. Tai, että n...