maanantai 25. joulukuuta 2017

Turvassa

Turvassa, kirjoitettu 24-25.12.-17
Kirjoitettu sinulle Juho

Olin kadottanut itseni

Onkalossa, sumuverhon takana, kyyhötti pieni olento
piilossa.
Kuvittelin minun olevan kai jotenki turvassa
istuessani siinä (ilmi)liekeissä

Tulit katsomaan keskelle pahuutta ja asettelit viltin suojaamaan minua

Mistä sinä tiesit sen,
että minä olin täällä piilossa?
Miten sinä ymmärsit tulla katsomaan sumuverhon takaata/takakautta?

Istuimme siinä hetken kunnes kuulin huudon jossain kaukana,
se kehotti minua pysymään vain piilossa.
Kerroit kuitenkin ettei tarvinnut enää pelätä:
"Ehkäpä tässä
sinä voisitkin levätä"

Kipusin syliisi pieninä palasina.
Sitten yhdessä
me vain kävelimme pois savun saattelemana!

Hei hei tuhkat ja kekäleet,
hyvästi teille kipulääkkeet..

Pelastit minut vaikken sitä ikinä pyytänyt.
Vaikken apuasi silloin koskaan ymmärtänyt;
Vain seisoit ja hymyilit,
ojensit kätesi
ja minulta ystävällisesti kyselit.

Sinä sanoit näin: "Vain pieni palanen minulta.."

Nii-in

niin sinä pelastit minut
tuhopoltolta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki lapset eivät pidä huvipuistoista

Vaikka koin lapsena kouluarjen raskaana, koin silti, etten oikeastaan halunnut, että kesäloma tai muut lomat koskaan alkaisivat. Tai, että n...