lauantai 30. toukokuuta 2020

Väärällä tavalla oikeanlainen

En saa otetta ihmisistä, eivätkä he saa otetta minusta. En tunne yhteen kuuluvuutta. Kun haluan sanoa jotain ja harjoittelen sitä pääni sisällä kaksi tuntia ja kun vihdoin sanon sen, aika ikään kuin pysähtyy. Kaikki katsovat minua. Ja he huomaavat.
Olen varma siitä.
He huomaavat, etten minä kuulu joukkoon. Puheeni kuulostaa omaan korvaani teennäiseltä. Kysymykseni ovat teennäisiä. Sanon niitä väärissä paikoissa ja vääriin aikoihin. Minäkin olen teennäinen. Yritykseni kuulua teihin on teennäistä. Tuntuu väärältä olla sanomatta mitään ja tuntuu väärältä sanoa jotain, jota minä haluaisin sanoa. Minä en ymmärrä. Olen hämmentynyt. En ymmärrä ja haluaisin ymmärtää. Ja siksi opettelen ja opettelen ja siltikään en ymmärrä.
Miksi minä en ymmärrä. Miksi kaikki katsovat minua kuin olisin jotenkin vääränlainen, vaikka minun maailmassani olen ainut asia joka tuntuu oikealta. Miksi minä en siltikään kuulu mihinkään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki lapset eivät pidä huvipuistoista

Vaikka koin lapsena kouluarjen raskaana, koin silti, etten oikeastaan halunnut, että kesäloma tai muut lomat koskaan alkaisivat. Tai, että n...