perjantai 19. tammikuuta 2018

Suunnittelusta

Huh.
Jos totta puhutaan niin väsyttää tämä ainainen suunnittelu. Ja joku voisi siihen sanoa, että älä sitten suunnittele. Ja minä tokaisisin siihen, että suunnittelu on pakollista.
Sitä ei moni muu taida ymmärtää. Että jos en suunnittele sosiaalisia tilanteita, saattaa sattua oikeasti jotain kamalaa. Ei se ole vain minun omaa kuvitelmaa. (tai ehkä onkin?? en minä tiedä) Olen oikeasti todellatodella altis aivan kaikelle. Ja kun sanon kaikelle, niin myös tarkoitan sitä.

Suunnittelu on kuitenkin kamalan väsyttävää ja varsinkin se kun suunnitelmat eivät ikinä toteudu. Koskaan en voi tietää mitä toinen tulee sanomaan ja tekemään. Tästä puhuimme hiljaisessa huoneessakin tänään. Hän ei kuitenkaan tainnut ymmärtää mitä tarkoitin yllättävillä tilanteilla.
Kiusaamiskokemukset olivat vain esimerkkejä siitä mitä saattaa tapahtua jos en suunnittele. No mutta luultavasti ne tapahtuu kuitenkin, vaikka suunnittelisinkin. Mutta jos suunnittelen, minulla on minimaalisen suurempi todennäköisyys estää se tai tehdä asialle jotain. Erittäin pieni mahdollisuus, mutta mahdollisuus kuitenkin.
Mistä olinkaan kirjoittamassa..ai niin, hän ei ymmärtänyt, että se oli vain esimerkki ja, että yllättävillä tilanteilla tarkoitan aivan kaikkea. Sitä mitä tapahtuu ja mitä tulee tapahtumaan seuraavaksi. Ikinä en tunnu tietävän sitä. En huomaa enkä ymmärrä. Kaikki tulee yllätyksenä. En sitä kuitenkaan viitsinyt enää siinä vaiheessa mainita, se olisi ehkä kuulostanut teennäiseltä. Tämäkin taitaa kuulostaa jo teennäiseltä..

Yritän vain kuitenkin kertoa, että suunnittelu on tärkeää, jotta minulla olisi edes mahdollisuus osallistua sosiaalisiin tilanteisiin. Enkä vain jumittuisi paikoilleni miettimään mitä tunti sitten tapahtui, kun muut ovat jo käyneet sata muuta keskustelua läpi.

Mutta niin kuin sanoin suunnittelu on todella väsyttävää. Ja sen takia olen nytkin lukittautunut omaan asuntooni ja olen tällä hetkelle sairaslomalla. Kiitos siitä sinä mukava lääkäri, joka kuuntelit.

En minä jaksa nyt suunnitella. Vähän aikaa jos saisin olla ihan rauhassa kiitos.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki lapset eivät pidä huvipuistoista

Vaikka koin lapsena kouluarjen raskaana, koin silti, etten oikeastaan halunnut, että kesäloma tai muut lomat koskaan alkaisivat. Tai, että n...